ZNAJDŹ SWÓJ STYL - Styl Skandynawski

Cześć!
Zacznę od podziękowania za to że to jesteś i czytasz już piętnasty wpis na moim blogu - to dla mnie bardzo wiele znaczy! ♡
Dziś zajmiemy się stylem skandynawskim. Dowiesz się między innymi historii jego powstania oraz tego jak go rozpoznać. Domek, który widzicie na samej górze to The Villa Boréale. Znajduję się w Kanadzie. Architekt wprowadził styl skandynawski, czyli proste linie i minimalistyczny design zapewniający nowoczesne spojrzenie na rustykalną stodołę (bo tak to może wyglądać) lub oryginalny domek. Czarny dach i boki zapewniają wspaniały kontrast w stosunku do jasnego odcienia cedru. Duże przesuwane, szklane drzwi zapewniają widok na piękne otoczenie.  Chętnie zamieszkałabym w takiej chatce, a Ty?

Trochę historii

Jak sama nazwa wskazuje styl skandynawski wywodzi się z północy Europy, a zapoczątkował go artysta Carl Larsson – szwedzki malarz i architekt wnętrz, żyjący na przełomie XIX i XX wieku. Jego jasne akwarele przedstawiające codzienne życie Skandynawów inspirowały do aranżowania przestrzeni, wykorzystując biel, mającą
rozjaśniać ją od północnych chłodów i mroku. Kolejnym krokiem do popularyzacji tego stylu była nagroda Lunning Prize, przyznawana skandynawskim projektantom wnętrz, która w latach 50-tych i 60-tych wyznaczyła ten trend, rozprzestrzeniając go na całą Europę. A w Polsce kojarzymy go głównie ze sklepem Ikea, chociaż mam nadzieję, że po dzisiejszym wpisie to się zmieni.
Cosy Corner, obraz autorstwa
Larssona z 1894 roku.

Charakterystyka 

Jak rozpoznać styl skandynawski? Przedstawiam listę, która Ci w tym pomoże :
  • funkcjonalność rozwiązań, prostota
  • wykorzystanie naturalnych materiałów
  • jasne kolory (głównie biel, szarość i beż)
  • minimalizm
  • designerskie dodatki
  • harmonia z naturą
  • stare miesza się z nowym 
  • drewniana podłoga
  • duże okna
  • stawiamy na tanie elementy
Tak mniej więcej to wygląda. Myślę, że takie wnętrza są alternatywą dla często surowych i chłodnych pomieszczeń w stylu nowoczesnym. Nadają się idealnie dla rodzin, które lubią prostotę, ale chcą zachować domowe ciepło. Ja to kupuję! A Tobie na ile w skali od 1 do 10 podoba się styl skandynawski? Napisz w komentarzu, a jeśli masz ochotę oceń ten wpis (to nic nie kosztuje, nie musisz podawać e-maila). Przesyłam jeszcze kilka inspiracji. 
Do zobaczenia, 
Juliś









Komentarze

  1. Na prawdę jestem pod wrażeniem stylu skandynawskiego, ale chyba bym nie zamieszkał w nim. Jestem przyzwyczajony tym co mamy w Polsce

    OdpowiedzUsuń
  2. Styl jest na 6 ale każdy styl ma coś w sobie ale jednak według mnie lepiej zrobić mieszankę ich i być wyznacznikiem własnych stylów 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%! Najważniejsze to czuć się dobrze we własnym domu :)

      Usuń
  3. Super wpis i styl oceniłbym 9/10 :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fakt chata niezła 😍 ale tak szczerze to raczej nie mój styl 😅😅😁😁
    Znam osobę której się by to spodobało i napewno by chciała w takim mieszkać więc pokaże jej to 😁😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis oby było ich więcej 😍 a domek piękny 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Super,podoba mi się oby więcej takich 💞

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, bardzo mi się podoba domek, widać że lubisz to co robisz. Obyś miała więcej takich fantastycznych pomysłów. Nikola z aska ��

    OdpowiedzUsuń
  8. Baardzo mi się podoba. Wszystkie aranżacje jakie pokazałaś, bez wyjątku z wielką chęcią zamieściłabym w swoim domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Styl skandynawski to totalnie nie mój styl. Zdecydowanie preferuję styl kolonialny i wszelkiego rodzaju dodatki, meble, stroje, które udaje mi się zakupić w internetowym sklepie kolonialnym ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie zgadzam się z moją imienniczką, która wypowiedziała się wyżej, dla mnie aranżacja wnętrz w stylu skandynawskim to jedyna słuszna opcja :D styl kolonialny ciężki, ciemny, tak mało przytulny jak to tylko możliwe

    OdpowiedzUsuń
  11. zdecydowanie to mój styl :D minimalizm, przytulność, wygoda - styl skandynawski ma wszystko :) poza tym oferta sklepów stale się poszerza więc można mieć nie tylko skandynawskie meble, ale i dywany, poduszki, rolety materiałowe, czy obrazy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Zapraszam na moje social media :

Image Map