10 tanich, łatwych i szybkich DIY dla każdego

Cześć!
Co najczęściej robisz w wolnym czasie? Lenisz się, spędzasz go ze znajomymi czy robisz coś pożytecznego? W dzisiejszym wpisie postaram się Wam udowodnić, że czasem warto znaleźć chwilę wolnego czasu na zrobienie na przykład dekoracji do domu lub fajnego gadżetu własnoręcznie. Myślę, że takie ręczne robótki dają nie tylko śliczne efekty, ale mogą być też ciekawą alternatywą spędzenia czasu z bliską osobą.
Tak jak było to w ostatnim tego typu poście instruktażu nie robiłam osobiście, ale czerpałam z aplikacji Pinterest. Wybrałam takie propozycje, które są łatwe, tanie i szybkie, ale za to dają piękny efekt. Może zabierzesz coś z tych rzeczy do domu?


☆ Kubek malowany lakierem do paznokci 💅

Potrzebujesz : biały kubek, lakier do paznokci (najlepiej kilka kolorów), pojemnik, wykałaczka, woda i ręcznik papierowy 
Wykonanie : na początku do pojemnika wlewamy wodę, a następnie kilka kropel lakieru (ilość oraz kolory zależą od tego co chcesz uzyskać), warstwę lakieru delikatnie mieszamy tworząc wzór, po czym zanurzamy kubek, tak aby pokryła go warstwa lakieru. Kubek pozostawiamy do wyschnięcia na ręczniku papierowym od 2 do 3 godzin.  Gotowe!
Cena : około 10 zł
Moja ocena : 9/10 kubki są ostatnio hitem i znajdziemy je w prawie każdym sklepie, dlatego ozdobienie go samemu będzie świetnym pomysłem, a kawa z niego będzie jeszcze lepsza! 

☆  Kwiecista litera 💐
Potrzebujesz : tektura, farba, pędzel, nóż, gąbka florystyczna, sztuczne kwiaty
Wykonanie : z tektury wycinamy kształt potrzebnej literki, a następnie sklejamy tworząc efekt 3D. Brzegi malujemy na wybrany kolor, piankę docinamy i dokładnie wypełniamy literkę. Jeśli kwiaty mają długie łodygi, należy je przyciąć, jeśli nie - wkładamy w piankę, pamiętając o wypełnieniu każdej szpary. Gotowe!
Cena : około 30 zł (w zależności od ilości kwiatów)
Moja ocena : 8,5/10 uwielbiam kolorowe kwiaty, a ta dekoracja jest po prostu prześliczna. Jedynym minusem jest cena i dostępność kwiatów.

☆ Gliniane dekoracje 🍃
Potrzebujesz : glina (możesz zrobić ją samodzielnie lub kupić), wałek lub szklanka, nożyk, farba
Wykonanie : gotową glinę rozwałkowujemy na grubość jaką chcemy uzyskać i dokładnie po tym punkcie Wasza kreatywność musi zacząć działać. Na zdjęciu macie breloczek w kształcie liści, ale ja robiłam też świeczniki i małe miseczki, także możliwości jest wiele. Po wykonaniu wzoru czekamy do wyschnięcia około 24h, aby pomalować nasze dzieło. Znowu czekamy aż wyschnie. Gotowe! 
Cena : około 15 zł
Moja ocena : 9/10 ta propozycja może nie tylko pozwolić nam stworzyć piękne naczynia, ale też fajnie spędzić czas z dzieckiem. Najgorsze jest schnięcie, ale myślę, że warto czekać!

☆ Porter na desce 🖼
Potrzebujesz - : cienka deseczka (rozmiar zależy od tego jak duży obraz chcecie otrzymać), wydrukowany profil, czarna farba lub spray do drewna, ołówek, nożyczki
Wykonanie : przed rozpoczęciem pracy należy przygotować profil (porter), możesz wywołać zdjęcie lub je po prostu wydrukować, ponieważ nie musi być kolorowe, chodzi tylko o kształt głowy. Rozmiar obrazka dopasowujemy do rozmiaru deski (albo odwrotnie). Dokładnie wycinamy kształt głowy, przykładamy do deski i odrysowujemy ołówkiem. Na samym końcu dokładnie malujemy tło farbą. Możesz też po prostu przykleić zdjęcie i potem malować.  Gotowe!
Cena : około 20 zł
Moja ocena : 10/10 taki portret może być fajną pamiątką i prezentem.  Nie musicie ograniczać się do jednego wzoru, możecie odrysować kształt zwierzaka lub coś zupełnie innego.

☆ Ogródek w żarówce 🌱
Potrzebujeszżarówka, sznurek, kamyczki (rośliny sztuczne) lub ziemia (rośliny żywe np. małe paprocie lub mech), pęseta
Wykonanie : zaczynamy od usunięcia górnej części żarówki oraz żarnika. Możesz zrobić to za pomocą szczypiec i śrubokrętu, musisz uważać żeby nie zniszczyć szklanej części. Po zrobieniu otworu do żarówki wsypujemy podłoże, a następnie pęsetą wkładamy roślinę i delikatnie podlewamy np. pipetą. Sznurek wkładamy do środka i zawiązujemy lub po prostu stawiamy. Gotowe!
Cena : około 10 zł (przy używaniu starej żarówki)
Moja ocena : 7/10 dekoracja wygląda bardzo efektownie, ale jest dość trudna w wykonaniu i utrzymaniu. Pamiętajcie żeby przy jej robieniu być ostrożnym, ponieważ wynajmowanie części i ewentualne pęknięcie bańki może być niebezpieczne. Żarówki nie należy trzymać w nasłonecznionym miejscu, bo roślina za bardzo się nagrzeje. 

☆ Siedzisko ze starej opony 🚗
Potrzebujesz : stara opona, deska/sklejka (o wycięcie odpowiedniego kształtu możesz poprosić w sklepie typu OBI), klej na gorąco, wkrętarka, śrubki, sznurek jutowy, impregnat do sznurka, pędzel
Wykonanie : wyciętą deskę przykręcamy do opony za pomocą wkrętarki, tak aby powstał kształt naszego siedziska. Przyklejanie sznurka zaczynamy od samego środka za pomocą kleju na gorąco. Delikatnie obwiązujemy oponę całym sznurkiem (bez spodu). Całość malujemy impregnatem, aby siedzisko wytrzymało dłużej. Gotowe!
Cena : około 35 zł
Moja ocena : 8,5/10 dekoracja jest bardzo fajna i pomysłowa. Może być wygodnym siedziskiem, leżanką dla kota lub po prostu dekoracją.

☆ Dekoracyjny słoik 🦌
Potrzebujesz : słoik, plastikową figurkę, klej (na gorąco lub Magic), farba w sprayu
Wykonanie : pierwszym krokiem jest dokładne oczyszczenie słoika i figurki. Następnie figurkę dokładnie przyklejamy do pokrywki. Po wyschnięciu dokładnie malujemy wybranym kolorem i czekamy aż wyschnie.  Gotowe!
Cena : około 5 zł
Moja ocena : 10/10 dekoracja jest śliczna i łatwa w wykonaniu, a w dodatku nie tylko cieszy oko, ale może też być wygodnym miejscem do przechowywania.

☆ Własnoręcznie zrobione lampiony 🎇
Potrzebujesz: sznurek, balony, światełka
Wykonanie : balony pompujemy do wielkości jaką chcemy uzyskać, zawiązujemy i dokładnie smarujemy klejem, potem szybko obowiązujemy sznurkiem zostawiając trochę luzu pomiędzy kolejnymi balonami. Po wyschnięciu balony delikatnie pękamy i wyjmujemy, a następnie do środka wkładamy światełka.  Gotowe!
Cena : około 20 zł
Moja ocena : 8,5/10 lampiony są bardzo efektowną dekoracją.  W sklepach znajdziemy wiele podobnych, które często są bardzo drogie, a tym sposobem możesz zrobić takie własnoręcznie i tanio.

☆ Groszowy wazon 🏺
Potrzebujesz : wazon, farba (jeśli powierzchnia wazonu potrzebuje przygotowania), klej, monety
Wykonanie : jeśli twój wazon ma nieciekawy kolor, to na samym początku musisz go pomalować. Po wyschnięciu farby, kawałkami najpierw smarujemy wazon od góry,  potem przyklejamy monety.  I tak do samego dołu, potem czekamy aż wyschnie. Gotowe!
Cena : około 3 zł
Moja ocena : 8/10 dekoracja jest bardzo efektowna, jest też fajnym sposobem na pozbycie się dużej ilości monety oraz starego i brzydkiego wazonu, jednak klejenie takiej ilości drobnych może być męczące.

☆ Po szczeblach do ubrań 👗
Potrzebujesz : stara drabina, farba, papier ścierny/szlifierka, wiertło
Wykonanie : pierwszysm krokiem w odnawianiu starej drabiny zawsze musi być oczyszczanie drewna. Możesz zrobić to za pomocą papieru ściernego lub lub szlifielki. Po przygotowaniu powierzchni drabinę dokładnie malujemy farbą. Później robimy dziury w szczebelkach i zawieszamy na ścianie. Gotowe! 
Cena : zależna od użytych materiałów 
Moja ocena : 9/10 jeśli ktoś z Was ma na zbyciu starą drabinę, a przy okazji potrzebuje ładnego wieszaka to ta inspiracja jest idelana dla Ciebie.  Wybierz ładny kolor i do roboty!

Udało mi się Was trochę zainspirować czy nie? Osobiście muszę przyznać, że sama mam wielką ochotę zrobienia ogródka w żarówka i lampionów ze sznurka, ponieważ są prześliczne i wydają się całkiem łatwe. A Tobie która dekoracja spodobała się najbardziej? Czekam na odpowiedź w komentarzach!
Miłego weekendu,
Juliś.

Komentarze

  1. Świetne pomysły na DIY :D Do mnie zdecydowanie przemówił Groszowy Wazon :D Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie słabo z wolnym czasem. Strasznie mi się podobaja takie rzeczy ja niestety nie mam do tego ręki i cierpliwości . Czasami próbowałam coś zrobić ale nie wyglądało to dobrze :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne pomysly, zachwycilo mnie siedzisko ze starej opony :)


    makeupnoprofessional.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niektóre pomysły są naprawdę wspaniałe! Na moje zdolności artystyczne byłby chyba tylko kubek i wazon z grosików ;) Myślę, że fajnie takie rzeczy robić w szczególności z dziećmi :) Dla nich na pewno byłoby to wielką frajdą :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne rzeczy ☺
    Mi najbardziej podoba się ten kubek,siedzisko oraz ogródek w żarówce☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły, ta żarówka wygląda mega oryginalnie:) Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne pomysły- czasem mam ochotę na takie domowe robótki!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super te DIY's! Pierwsze bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Te żarówki oraz pufa CUDOWNE ! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe pomysły, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne projekty ;) Aż ciężko mi wybrać ulubieńca, ale kwiecista litera bardzo mi się spodobała ;) Chętnie bym którąś z instrukcji wykorzystała, ale mam dwie lewe ręce do takich rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajne i proste porady dla każdego:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja! Jestem pod wrażeniem pomysłów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne pomysły, na pewno z nich skorzystam :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne pomysły, mnie najbardziej przekonał kubek malowany lakierem - nie słyszałam o tym wcześniej, oraz te lampiony:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pomysły :) Efektowne i nieskomplikowane :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super sprawa z breloczkami na pewno oryginalne ! ☺️ Zapraszam tez do siebie 🏔🏞🚗

    OdpowiedzUsuń
  18. Kubek i ogródek w żarówce najbardziej mi się podoba, na pewno kiedyś sama stworzę coś takiego :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Zapraszam na moje social media :

Image Map