Który z siedmiu kolorów tęczy wybrać do domu?


Masz swój ulubiony kolor (zapomnij tylko o biały, szarym i czarnym) ? A który z nich najlepiej nadaje się do domu? Tego dowiesz się w tym wpisie. Zapraszam!

Czerwony 

Kolor czerwony pomimo wielu znaczeń, przede wszystkim uznawany jest za najcieplejszą barwę- kolor życia i skrajnych uczuć. W niektórych językach czerwony oznacza kolorowy, a w innych piękny. 
Symbolika : miłość, pasja, siły witalne, życie, piękno.
Z uwagi na to, że czerwień jest kolorem dynamicznym i przykuwa uwagę najlepiej pasuje do pomieszczeń, w których panuje duży ruch, takich jak szkolny korytarz, siłownia czy kuchnia.
Czysta czerwień nie jest najlepszym rozwiązaniem, ze względu na jej intensywność. Dużo lepiej wybrać stonowane lub pastelowe odcienie.
Nie należy malować pomieszczeń na czystą czerwień, dużo lepiej sprawdzają się odcienie stonowane, przyciemnione, bądź pastelowe.







Pomarańczowy 

Pozywane, wypełnione energią połączenie barwy czerwonej i żółtej. Jest równie intensywny jak czerwony, jednak mnie agresywny. Ciekawostką jest to, że pomarańczowy pobudza apetyt, a więc jest doskonały do restauacji i kawiarni.
Symbolika : optymizm, energia, witalność, radość, spontaniczność i zdecydowanie.







Żółty 

Kolor żółty we wnętrzach dodaje energii i działa pozytywnie na domowników.  Jasne odcienie dodają światła - słońca, a mocniejsze dynamizują. Kolor żółty nadaje świeżość, dlatego jest dobry do wszystkich rodzajów wnętrz. 
Symbolika : szczęście, ciepło i wschód słońca, wiosna, a czasem nawet niebezpieczeństwo.







Zielony

Zieleń we wnętrzu to regeneracja, ze względu na to, że ma działanie relaksujące. Jeśli uwielbiasz naturę to koniecznie pomaluj ściany w swoim domu na ten piękny trawiasty kolor.
Symbolika : narodziny, urodzaj, ekologia, natura i szczęście.







Niebieski i granatowy 
Kolor niebieski jest ulubionym kolorem większości ludzi na naszej pięknej planecie. Jest spokojny, chłodny i kojarzy się z wiecznością. Poza tym kolor ten jest bardzo uniwersalny, przez co pasuj do wielu wnętrz. Błękit jest ożeźwiajacy, potrafi też optycznie powiększać wnętrza.
Symbol : Niebo i władza.







Fioletowy

Ten kolor w pokoju nadaje tajemnicy i magii, a jednocześnie elegancji. Fioletowy może wyglądać dostojnie oraz kobieco, ale pod warunkiem, że połączony jest odpowiednimi dodatkami. Jeśli chodzi o jego moc, to porównywalny jest do czerwieni i trzeba z nim tak samo uważać.
Symbol : magia, tajemnica, duchowość, dostojeństwo i władza królewska.







Kolory w moim pokoju to szary, czarny i biały.. po tym wpisie i dawce kolorów wygląda to trochę smutno. Siedem mocnych kolorów, które pozornie totalnie nie kojarzą się z pięknymi wnętrzami wyglądają świetnie! Mam nadzieję, że te kolory nie tylko dodały Wam pozytywnej energii, ale może tez zachęciły do wiosennego remontu lub delikatnego liftingu. Który kolor pasuje najlepiej do Ciebie? Daj znać w komentarzu!

Przypominam jeszcze, że pod wpisem możecie znaleźć moje social media oraz zacząć obserwować mojego bloga. 
Inspirujcie się,
Juliś.

Komentarze

  1. Ten wpis bardzo przypadł mi do gustu :D Uwielbiam intensywne kolory, we wnętrzach również! Moim ulubionym nie jest niebieski, a żółty :) Przez całe życie kolor żółty jest moim ukochanym :) Radosny, słoneczny, pozytywny :)
    DOMowe okruchy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A żółty i niebieski świetnie do siebie pasują :). Ja kiedyś wręcz nienawidziłam żółtego, a teraz coraz bardziej mi się podoba.
      Miłego wieczoru kochana :)

      Usuń
  2. W pierwszym kolażu, który pokazujesz, od razu moją uwagę zwróciły dwa poniższe wnętrza. Bardzo podoba mi się również zieleń. Ogólnie wnętrza w różnych tonacjach jednego koloru, może to być każdy z powyższych, ale nie za jaskrawy. Mój dawny przyjaciel miał pokój w ostrych kolorach żółtym i pomarańczowym. Fatalnie tam się czułam, rozproszona...
    Obecnie mam biel i błękit (przeważa to pierwsze), ale wolę ciemniejsze mieszkania. Przytulniejsze mi się wydają. Im jaśniejszy kolor przeważający, tym surowiej. Tak to ja odbieram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja u siebie tez trzymam się jasnych kolorów, ale nie ukrywam, że fajnie byłoby mieszkać w kolorowych i wyrazistych ścianach.
      Miłego dnia kochana :)

      Usuń
  3. W przyszłości z pewnością chciałabym mieć dom pełen kolorów, jednak trudno dobrać je w taki sposób, by całość nie była zbyt krzykliwa i męcząca po pewnym czasie. Na zdjęciach wnętrza prezentują się przecudownie i aż chce się w takich zamieszkać! Niebieskie i zielone to chyba moje ulubione.
    Pozdrawiam
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z pomocą osoby, która sie na tym zna uda Ci się stworzyć piękne wnętrze :) Możesz na przykład pocałować ściany na biało i dodać meble w mocnych kolorach.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ja kocham żółty kolor i w przyszłości taką chcę mieć sypialnie. Dzisiaj mam fioletowo - różową :). Piękne są te wnętrza!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz pełna pozytywmej energii!
      Miłego popołudnia :)

      Usuń
  5. Szczerze? Od razu pomyślałam: tak, mój jest pomarańczowy! I to było momentalne, bo ten kolor zdecydowanie jest moim ulubionym, potem miałam małe wahania między wcześniej wspomnianym kolorem, a żółtym, ale potem zobaczyłam ten posąg Buddy, lampę i stwierdziłam, dobra, macie mnie:)) Także ja poproszę pomieszczenia w tym pomarańczowym stylu! Pięknie to wygląda i ciekawy pomysł, jeśli chodzi o wpis. Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Bardzo dziękuję i również pozdrawiam kochana :)

      Usuń
  6. U mnie w domu są wszędzie jasne kolory poza sypialnią która jest w delikatnym żółtym kolorze. Pokój dziecięcy jest zielony z odrobiną niebieskiego :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie, pokój dziecka to wnętrze, w którym zawsze można zaszaleć!
      Miłego dnia kochana :)

      Usuń
  7. Ja przyznaję, że wybieram zdecydowanie białę lub cieliste odcienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do takich jesteśmy przyzwyczajeni, dlatego są tak popularne :)

      Usuń
  8. W moim moim domu szczegolnie panuje raczej bialo czarna kolorystyka jednak w dekoracjach oraz dodatkach postawilam na czerwony :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie króluje biel i szarość - innych kolorów nie trawię (jeśli chodzi o wnętrza), tak jak i reszta domowników ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam jasne, neutralne kolory :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam różnorodność! Jak dla mnie intensywne kolory są równie piękne jak i te neutralne :)

    Pozdrawiam cieplutko ❃
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie fioletowy<3 Mam sypialnie w tym odcieniu i zawsze każdy ją komplementuje:D <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Właściwie to każdy z tych kolorów, oprócz zielonego, znajduje się w moim domu :) Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pośród kolorów teczy zielony lub granatowy. Jednak bardziej wolę szarości, brązy, biele :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. mii się na maksa podoba taki szarozielony <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi się podobają czerwony, zielony i niebieski, oczywiście nie wszystkie na raz w jednym pomieszczeniu :D

    OdpowiedzUsuń
  17. W PL mialamjasno niebeski pokoj , tutaj wszysko bezowe,chce troche koloru i zastanawiam sie nad fioletem :) super wpis!i piekne inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta biblioteczka fioletowa wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawie to wygląda na zdjęciach, jednak ja nie jestem przekonana do czerwonych czy pomarańczowych wnętrz. Najbardziej chyba podoba mi się ta ciemniejsza zieleń, chociaż według mnie taki kolor wymaga umiejętnie dobranego oświetlenia aby dobrze się prezentował.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli chodzi o wybór kolorów, to większość osób nie lubi ryzykować i decyduje się sprawdzone i bezpieczne rozwiązania, przez co większość mieszkań z Instagrama czy Pinteresta wygląda tak samo - utrzymane są w biało-szarej kolorystyce. Trend ten zaczyna się powoli zmieniać i do wnętrz na nowo wkracza kolor. W tym roku według projektantów najpopularniejszy będzie kolor Classic Blue http://kronosfera.pl/blog/classic-blue-kolorem-roku-2020-nasza-kolekcja-plyt-laminowanych-global-collection-color-jest-gotowa-na-nowy-trend/ który łączy w sobie elegancje i prostotę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Zapraszam na moje social media :

Image Map