(Nie) osiągalny porządek - ORGANIZACJA TOALETKI

Toaletka to mebel o którym marzy prawie każda kobieta. Pozwala on na przechowywanie, oczywiście najpotrzebniejszych kosmetyków do makijażu lub perfum. Żyjemy w takich czasach, w których malowanie twarzy jest czymś normalnym i codziennym, a idąc ulicą prawie każda kobieta ma chociażby pomalowane rzęsy. Stąd też ogromne ilości kosmetyków w naszych domach. Czasem większości z nich nawet nie używamy na co dzień, ale przechowywać je gdzieś trzeba. Toaletka jest do tego idealna, a dzięki wielu modelom mebli w sklepach możesz szybko wybrać najlepszą dla siebie - pasującą do wnętrza i bardzo pojemną.

JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?
Pierwsze toaletki powstawały już w XVIII wieku, a ich prekursorem był ku zaskoczeniu mężczyzna. We wcześniejszych latach terminem tym określano mały stolik z kilkoma szufladami. Później dołączono do niego lustro, które stało się obowiązkowym elementem mebla.
W XXVIII wieku zaczęto poszukiwać odpowiedniej nazwy dla współczesnej toaletki. Nazywano ją wtedy stolikiem lub komódką z lustrem, szufladami - idealnym miejscem na przechowywanie przyborów toaletowych. Czasami konstrukcję całkowicie zasłaniano tkaniną i od tego wywodzi się nazwa mebla. Płótno z języka francuskiego to ,,toile,,. Z kolei wszystkie czynności związane z higieną, układaniem włosów i make up-em to ,,toilette,,. Język polski zapożyczył słowo toaleta i w ten sposób powstała nazwa mebla, służącego do poprawiania urody, czyli toaletka.
Nazwę jednak każdy kraj tworzył ,,po swojemu,,. Przez to w Wielkiej Brytanii funkcjonowało określenie vanity table, czyli stół próżności. Anglicy i Amerykanie używają też nieco archaicznej nazwy, czyli beau brummel. Ta pochodzi od nazwiska George'a Bryana Brummela, który przyczynił się do rozpowszechnia mebla. Ciekawostką jest tutaj to, że sam brytyjski arbiter potrzebował codzienne pięciu godzin na ubranie się i toaletę.  No i nic dziwnego, że toaletka była dla niego tak ważna!
W pierwszych latach istnienia mebla, ustawiano go częściej w salonach niż sypialniach. Mebel wyglądał podobnie do tych teraźniejszych, ale jednak trochę inaczej. Lustro było najczęściej ukrywane pod podnoszonym blatem. Dzięki temu toaletka pełniła funkcje pomagające urodzie, ale była też biurkiem. Blat krył też w sobie skrytki z przegrodami. Niektóre stoły posiadały tez szuflady na wodę do mycia twarzy. Pomocne? No jasne! We Francji stoły posiadały wysuwany blat, który stanowił prototyp toaletki. Pełnił też funkcję do pisania listów.
W XIX wieku toaletka zyskała cięższe proporcje i stała się częścią wyposażenia sypialni. W tym czasie zaprzestano też ukrywania luster.
Od XX wieku toaletki stały się atrybutem aktorek i celebrytek. To właśnie wtedy popularne były modele w stylu art déco z lustrem otoczonym nieoslonietymi żarówkami. Podobne do tych popularnych teraz.

Fot. lustraglam.pl czasnawnetrze.pl

JAKĄ TOALETKĘ WYBRAĆ?
Ten mebel to przede wszystkim królestwo każdej kobiety. Miejsce w którym każda z nas może się zrelaksować zrobić makijaż i zadbać o swoją urodę. To właśnie dlatego toaletka musi być miejscem które w pełni odpowiada naszym oczekiwaniom. Na co zwrócić największą uwagę w wyborze toaletki?
  • Dopasowanie do innych mebli we wnętrzu  
  •  Rozmiar toaletki i ilość szuflad dopasuj do swoich potrzeb 
  •  Wybierz mebel dobrej jakości, który posłuży Ci przez długi czas
  •  Najważniejsza jest tutaj funkcjonalność.  Zwróć uwagę na wielkość blatu. Warto też usiąść przy niej w sklepie i sprawdzić czy jest dla Ciebie wygodna
  •  Szukaj oferty korzystnej cenowo 
  • Bezpośrednio do toaletki dopasuj lustro

GDZIE KUPIĆ WYMARZONĄ TOALETKĘ?
Obecnie w każdym sklepie meblowym, zarówno stacjonarnym jak i internetowym znajdziecie kilka rodzajów toaletek. Dzięki temu możesz wybrać model najlepszy dla siebie. Propozycje, które zobaczycie niżej wybrałam na podstawie cen oraz stylów. Znalazłam propozycje do kupienia w sklepach takich jak IKEA czy JYSK, ale też przez Internet.

IKEA 649 zł
Allegro.pl 599 zł
JYSK 500 zł / 749 zł
VidaXL.pl 486 zł
SIGNU 1350 zł
AKCESORIA DO TOALETKI
Ludzie dzielą się na dwa typy. Jedni wolą mieć wszystko na wierzchu i pod ręką, a inni uwielbiają chować wszystko do szafek, tak aby meble wyglądały jak nieużywane. Którym typem jesteś? Daj znać w komentarzu! W tym momencie przychodzi sprawa akcesoria do toaletki, czyli dodatkowego lustra, organizerów, pudełeczek. Jeśli należysz do pierwszej grupy - zainwestuj w organizery, które idealnie zmieszczą się do szuflad toaletki. Dla grupy drugiej polecam zakupić pudełeczka dekoracyjne lub wykonać takie własnoręcznie i część rzeczy schować, a zostawić najpotrzebniejsze. W ten sposób zachowasz porządek i nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem niczego.
Moremadam 27,50 zł / 55 zł
Black Red White 24,99 zł
Vanity 9,90 zł


Toaletka to doskonały sposób na uzupełnienie pustego miejsca w sypialni. Mebel będzie świetna dekoracją, ale ma też zastosowanie praktyczne. Może być prawdziwą ostoją kobiecości i świetnym miejscem na odprężenie się.
Daj znać czy masz toaletkę w domu, a jeśli nie to czy chcesz mieć.
Zapraszam na mojego instagrama @julis.house na którym codziennie znajdziesz wiele inspiracji.
Buziaki, 
Juli's House.



Komentarze

  1. Ja nie mam toaletki. Chciałam sobie ją kupić ale koniec końców stwierdziłam że wolę osobną szafę na kosmetyki więcej miejsca :D i jednak lubię w sypialni pustą przestrzeń..im mniej tym lepiej :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam całą jedną szafkę z kosmetykami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj to Twoja toaletka musiałaby chyba zajmować cały pokój :D

      Usuń
  3. Ja nie mam toaletki, ale zawsze bardzo chciałam ją mieć. Obecnie moje kosmetyki są rozłożone w kilku miejscach w koszyczkach. Jeden z nich jest w moim pokoju, a reszta stoi w łazience, dlatego muszę sobie czasami pochodzić po domu, ale co zrobić jak w łazience nie ma już miejsca.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja toaletki nie mam;p za toaletkę służy mi stare biuro :D i jakoś daję radę

    OdpowiedzUsuń
  5. Toaletki nie posiadam, bo mam za małą sypialnię. Jednak zawsze fajnie mieć jedno miejsce na kosmetyki. U mnie są na półce w komodzie i w szufladzie, a reszta w łazience. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi sie druga z nich- niestety toaletka zajmuje trochę miejsca dlatego w obecnych warunkach nieduzego mieszkania musze ja sobie odpuścic :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz składać rozwiązanie, które nie zajmie dużo miejsca :)

      Usuń
    2. W sumie zawsze to jakaś opcja :-)

      Usuń
  7. Nie mam toaletki, bo o prostu nie mam na nią miejsca, ale spokojnie sobie bez niej daję radę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie mam toaletki, ale moja komoda w pokoju ma podobne zastosowanie. Ostatnio zastanawiałam się nad kupnem, jednak rozważam studiowanie w innym mieście, więc przemeblowywanie pokoju na 2 lata nie ma najmniejszego sensu. Historia toaletki, bardzo mnie zaciekawiła i zszokowała, no bo kto by pomyślał, że to męski wynalazek. Propozycje do organizacji świetne, ja właśnie korzystam ze świeczników z Ikei.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chciałabym mieć toaletkę, ale ze względu na brak miejsca to nie miałabym jej gdzie umieścić :/ Może w przyszłości znajdzie się dla niej jakieś miejsce ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. moja toaletka jest na biurku :D obserwuję z przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Toaletki ładnie wyglądają ale mało miejsca zazwyczaj mają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak.. ciężko pomieścić w nich wszystkie kosmetyki

      Usuń
  12. ja mam tę najpopularniejszą z IKEA, ale powoli przestaje się mieścić, a wcale nie mam jakoś dużo kosmetyków :(
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam toaletkę kupioną na allegro, która na początku była na prawdę świetna ale teraz stała się trochę nieprzydatna gdyż jest bardzo ciasna. Nic mi się w niej nie mieści:(

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj właśnie takie sytuacje są beznadziejne :/ Musisz dokupić więcej szafek.

      Usuń
  14. Nie mam toaletki, nie jest mi potrzebna mimo że lubię je oglądać podczas meblowych zakupów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Hermes handbags Luxury Genuine Leather Bags. If you have ever drooled over the gorgeous and exquisite Handbags available in any outlet, you would love to own one. The existing counterfeit Christian Doir Handbags available in this website include classy and sophisticated Monogram Canvas leather handbags which come in colours like white, black, brown and blue. You can also choose from Rolex Watches of Kelly bags which come with more luxurious colours and designs.

    OdpowiedzUsuń
  16. Toaletki są bardzo praktyczne, a do tego pięknie wyglądają w mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna, ja mam podobną:) Urządzając sypialnie też panele od https://fllow.pl się bardzo przydały. Jest to ciekawy dodatek dekoracyjny.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Zapraszam na moje social media :

Image Map